vineri, 4 ianuarie 2019

Johny

.
Am fost coleg cu Johny - Ion Jinga - la Facultatea de Fizică București, eu fiind cu un an mai mic.

De el mă leagă o întâmplare interesantă.

Johny preda ore de fizică, lucrând ca student, la Liceul Economic Nr. 4, de pe Șoseaua Viilor, iar eu eram în căutare de ore. Pe vremea aceea teoretic și legal studenții puteau preda la liceu, dar practic era foarte greu să obții angajarea.
N-a fost și cazul lui Johny. De ce?
Pe inspectorul școlar general al Bucureștiului din vremea aceea îl chema... Ioan Jinga.
Johny s-a dus la inspectorat fără să aibă idee de coincidența de nume și s-a prezentat:
”Mă numesc Jinga Ion, sunt student la fizică și aș vrea să predau ceva ore la vreun liceu din București.”
A primit orele imediat.

În semestrul al doilea, pentru că Johny avea mult de lucru la diplomă, mi-a cedat mie acele ore, fără să mai trecem pe la inspectorat, să anunțăm schimbarea. Eu mergeam la ore și semnam în condică ”Jinga Ion”. Se mai întâmpla să mai și lipsesc - mde, ca studenții - dar niciodată nu mi-a fost tăiată nici o oră, deși directorul liceului obișnuia să taie orele neținute.

Niciun comentariu: