vineri, 22 octombrie 2021

Discuție pe Facebook



Un prieten virtual postează:


AC:

- Ce mulți ani au trecut de-atunci!

- De când?

- Din copilărie... Și nimeni n-a reușit să-mi explice, să-mi conștientizeze în copilărie, în adolescență faptul că atunci când voi fi adult voi pune așa mare preț pe timp. Nu i-a păsat nimănui cât de puțin am înțeles timpul.

Dac-aș fi știut atunci cât timp va trece... Dac-aș ști astăzi cât timp va trece...

Oare noi cum am putea să le conștientizăm de pe-acum copiilor cât de important și cât de mult este timpul?”


Eu: ”Eu fac asta cu elevii mei, mai tot timpul. Din păcate ei nu prea bagă de seamă, pentru că tinerii se uită doar la ce spun/fac covârstnicii, nu la ce le spunem noi ăștia mai în vârstă.

Adică, ce vreau să spun?

Ești sigur că nu ai primit aceste învățături, dar nu le-ai băgat în seamă?”


AC:

„Ești sigur că nu ai primit aceste învățături, dar nu le-ai băgat în seamă?”

Învățăturile pe care „nu le-am băgat de seamă” nu le-am primit, de fapt.

Aș fi vrut să mă oprească un profesor sau un adult pe stradă, să mă prindă de umeri, să mă privească în ochi și să strige la mine:

-Copile! Tu știi cât timp te așteaptă de-acum încolo? Înțelegi? Fă ceva! Înțelege puterea pe care o ai, averea pe care o ai! Înțelege!

Sunt convins că aș fi îmbătrânit mai conștient...

Niciun comentariu: