miercuri, 3 noiembrie 2010

Câinele cel obosit

*
Un câine bătrân, care arăta groaznic de obosit, s-a strecurat într-o zi la mine în curte, păşind şovăielnic. Zgarda de la gât şi blana lucioasă de câine bine hrănit, arătau clar că nu este un câine vagabond. A venit încet la picioarele mele gudurându-se şi s-a lăsat mângâiat, scâncind uşor. Apoi, s-a luat după mine, a intrat în casă şi cum am ajuns pe hol s-a dus într-un colţ, s-a încolăcit şi s-a pus pe somn. După vreun ceas s-a dus la uşă şi l-am lăsat afară. Nu l-am mai văzut în ziua aceea.
A doua zi a venit din nou. Ne-am salutat în curte, apoi s-a dus la somn, pe hol. Şi tot aşa, zi de zi, vreo două săptămâni, câinele cel obosit venea să doarmă la mine pe hol...
Ros de curiozitate, am scris un bilet şi i l-am legat de zgardă: "Mi-ar plăcea să ştiu cine este stăpânul acestui câine blând şi frumos şi sunt curios dacă ştiţi că în fiecare după masă vine în casa mea ca să tragă un pui de somn!"
În ziua următoare a venit, ca de obicei, să-şi facă somnul, dar avea un bilet de răspuns lipit de zgardă: "Câinele acesta blând locuieşte într-o casă cu şase copii, dintre care doi sunt sub trei ani! Niciodată n-apucă să-şi facă somnul... Oare, mâine după masă, n-aţi putea să mă primiţi şi pe mine?"
*
The Old Dog
An older, tired-looking dog wandered into my yard. I could tell from his collar and well-fed belly that he had a home and was well taken care of. He calmly came over to me, I gave him a few pats on his head; he then followed me into my house, slowly walked down the hall, curled up in the corner and fell asleep.
An hour later, he went to the door, and I let him out.
The next day he was back. He greeted me in my yard, walked inside and resumed his spot in the hall and again slept for about an hour. This continued off and on for several weeks.
Curious, I pinned a note to his collar: 'I would like to find out who the owner of this wonderful sweet dog is and ask if you are aware that almost every afternoon your dog comes to my house for a nap.'
The next day he arrived as usual for his nap, but with a different note pinned to his collar: 'He lives in a home with 6 children, 2 under the age of 3 He's trying to catch up on his sleep. Can I come with him tomorrow?'
*

Un comentariu:

Mihaela Grajdeanu spunea...

Splendida si emotionanta poveste..bine scrisa...m-a tinut in suspans....Multumesc!