sâmbătă, 19 ianuarie 2008

Am fost cindva profesor...


De cîțiva ani am abandonat meseria de profesor și m-am reprofilat pe calculatoare. Cu toate acestea cunoștințele mele, vecinii, mă apelează în continuare cu "Domnu' profesor".
De cîte ori mi se spune așa, îmi amintesc de o întîmplare petrecută prin 1983 în troleul 96 care, pe atunci, pleca de la Antiaeriană şi o lua pe Drumul Sării. 96 era de obicei gol, așa că noi studenții ne obișnuiserăm să stăm pe scaune. Altfel, pe alte trasee, nu prea ne așezam chiar dacă erau locuri libere pentru că , cel mai probabil , eram repede puși în situația de a ceda locul cuiva care trebuia să stea jos. Odată se întâmplă ca 96 să fie plin. Un coleg, ca de obicei, stătea liniștit pe scaun. Deodată, lîngă el se postează o tanti mai în vîrstă și al dracului de înțepată așteptînd că tînărul să-i cedeze locul. Omu' nu se ridică… Tanti se împinge în el. Tînărul nimic. Atunci doamnei îi sare țandăra și începe a comenta în gură mare:
- C-așa-s tinerii din ziua de azi! Nu știu ce-i respectul pentru cei vîrstnici! N-au pic de rușine! Merg degeaba la școală și n-au nici cei 7 ani de acasă! Și dăi și dăi, mai mai să-l înjure pe nenorocitul care stătea pe scaun. La un moment dat colegul meu se ridică pentru că oricum trebuia să coboare. Tanti se așează pe scaun dar tot nu încetează. Începe a turui parcă și mai abitir:
- Nesimțiți mai pot fi tinerii din ziua de azi! Nu se uită la mine că am o vîrstă! Habar n-au ce-i respectul pentru bătrîni! Studentului i se acrește de vorbăria cucoanei și, înainte de a coborî, numa ' ce-i zice:
- Curvo! Și coboară.
Atâta i-a trebuit cucoanei! Atunci s-o auzi ce-i poate gura. Vai , porcul și măgarul! Nesimțitul! Cum să mă facă pe mine curvă!? Nu vede că am părul alb?! Paștele și dumnezeii mamii lui de idiot! Să pățesc eu așa ceva! La vîrsta mea! Nu mi- aș fi închipuit! Lîngă ușă stătea să coboare la următoarea un domn cu părul alb, bine îmbrăcat. Pentru că și el se săturase de indignarea cucoanei, intră în vorbă împăciuitor:
- Lăsați doamnă, ce mai tot faceți atîta scandal că v-a făcut curvă la vîrsta dumneavoastră, că și eu sunt ieșit la pensie de zece ani și tot î mi mai zice lumea "Domnu' avocat"!

© Constantin Lupaescu 2002 constantin.lupaescu@gmail.com all rights reserved.

Niciun comentariu: