miercuri, 9 mai 2012

Cireaşa de pe tort


Mă uit la Cireaşa de pe Tort. Recunosc! Câteodată. Când trec pe acolo, pe canalul pe care se difuzează.
Îmi place să ascult comentariile lui Horia Vârlan. Are simţul umorului şi, deşi este sever cu cei care habar n-au să gătească, îşi păstrează observaţiile în limita bunului simţ.
Paranteză: nu ştiu de unde au luat posturile de televiziune moda asta cu bucătari în toate emisiunile. Dimineaţa, pe toate posturile, câte doi ameţiţi care au impresia că sunt inteligenţi şi nostimi şi un bucătar care găteşte în timpul emisiunii. Şi un operator care bălăngăne camera. Şi în emisiunile de seară, la fel. Mai rămâne să invite bucătari şi la talk-sow-urile politice. Sau să nu le dăm idei?
Dar să revenim. În seara asta am văzut (în reluare, ce-i drept) un episod Cireaşa de pe Tort în care a gătit Dana Săvuică. Invitati au fost Horia Vârlan, Nicoleta Luciu şi un bucătar italian, care găteşte la Dănutz SRL, habar n-am cum îl cheamă.
Îmi place de Dana Săvuică. Mi se pare o femeie foarte frumoasă, dar şi inteligentă, modestă şi la locul ei. Îmi place şi Nicoleta Luciu, sau... nici nu ştiu dacă să mai folosesc prezentul. Îmi plăcea fata aceea, frumoasă şi reţinută, care făcea figuraţie în emisiunea Teodorei Trandafir, alias Teo. Dar acum... am fost şocat când am văzut-o. Parcă era ea... parcă nu era ea... Şi-a injectat buzele doamnelor şi domnilor! Incredibil cum s-a transformat... Arată bine? Poate că da, dar in nici un caz nu mai arată la fel de bine cum arăta înainte. Mi-o amintesc într-o telenovelă românească, singura la care m-am uitat din când în când. Pe modelul Oana Zăvoranu trebuia să joace un rol de femeie rea. Ei bine, dacă Oanei Zăvoranu îi vine ca o mănuşă rolul de bestie, Nicoletei Luciu nu i s-a potrivit deloc. Deloc. Poate că din această pricină n-a făcut carieră în televiziune. Dacă regizorul ar fi decis să-i dea un alt fel de rol, poate că ar fi urmat o altă traiectorie artistică. Vorbesc despre fata aceea frumoasă care a fost Nicoleta Luciu. Acum, cu buzele umflate este... o ciudăţenie. O putem numi „Nicoleta Luciu cu buze umflate”. A dat cu piciorul la frumuseţea cu care a înzestrat-o bunul Dumnezeu şi s-a transformat într-o femeie comună... Păcat!
Dar surpriza cea mai mare a venit la sfârşitul emisiunii, când Dana Săvuică a avut o invitată de care nu mai auzisem până atunci: căntăreaţa Rina. Alături de un acordeonist a cântat incredibil de bine „Vrei să ne-ntâlnim sâmbătă seara” (şlagărul lui Jean Moscopol, cred) şi mai ales „La vie en rose”. Este adevărat că a beneficiat de un pic de reverb, dar rămâne uimitor pentru mine felul în care ştie să-şi dozeze vocea şi să se joace cu şlagărul. Are şi voce şi ştie şi să o folosească. Felicitări!

Niciun comentariu: