marți, 9 august 2011

Pene

.
Obişnuiam să mă supăr când auzeam diferiţi prezentatori TV cum pun punctul în mijlocul propoziţiei.
Mi-a mai trecut supărarea când mi-am dat seama că amărâţii citesc de pe prompter. Probabil că acolo nu încape toată fraza, propoziţia sau, uneori, nici măcar întreg cuvântul şi din această pricină intonaţia corespunzătoare punctului se strecoară, când ţi-e lumea mai dragă, acolo unde nu trebuie.
Poate că dacă don'şoara de la ştiri ar şi judeca ceea ce spune, atunci şi-ar da seama de intonaţia corectă; dar să nu fim intransigenţi si să cerem prompteristului mai mult decât poate da...
Nici nu m-aş fi legat de aspectul ăsta dacă n-aş fi auzit azi dimineaţă una absolut monumentală:
"Specialiştii apreciază că ne vom confrunta cu o depreciere accentuată a monedei euro. Pene."
Domnişoara speaker poate fi liniştită: când ajunge în rai, o să păţească aşa cum a păţit blonda din banc:
"Cică o blondă, după ce-şi mărturiseşte faptele în faţa lui Dumnezeu, numai ce-L aude poruncind unui înger:
- Adu-mi, te rog, un sac de pene.
- Vai de mine, se bucură blonda, mă faceţi înger?
- Nu... nu înger... Gâscă."
.

Niciun comentariu: