.
Presedintelui unei companii i s-a oferit un bilet la "Simfonia Neterminata" a lui Schubert.
Deoarece nu a putut sa mearga, presedintele i-a oferit biletul managerului sau de la departamentul QA (Quality Assurance).
A doua zi dimineata, presedintele i-a cerut managerului sau sa ii spuna ce parere a avut despre concert.
In locul unor explicatii plauzibile, i s-a oferit un mic raport:
1. Pentru o perioada considerabila, cantaretii la oboi nu au avut nimic de facut. Numarul lor ar trebui redus si munca lor distribuita echipei, reducand astfel momentele de inactivitate.
2. Toate cele 12 viori cantau partituri identice. Aceasta pare o duplicare ineficienta a muncii, iar numarul membrilor acestei echipe ar trebui drastic redus.
Daca chiar e necesar un volum sonor mare pentru acele partituri, acesta ar putea fi obtinut printr-un amplificator.
3. Prea mult efort a fost depus in cantatul semitonurilor. Aceasta pare o actiune de prea mult rafinament, si ar fi recomandabil ca toate semi-tonurile sa fie "rotunjite" la cea mai apropiata nota. Daca acest lucru s-ar realiza, atunci s-ar putea folosi si incepatori in locul oamenilor experimentati.
4. Nu e nici un folos in repetarea de catre corni a partiturilor deja cantate de intrumentele cu coarde. Daca aceste pasaje redundante ar fi eliminate, durata concertului ar putea fi redusa de la 2 ore la 20 de minute.
Acestea fiind zise, putem trage concluzia ca daca Schubert ar fi acordat atentie aspectelor mai sus mentionate, probabil ar fi reusit sa isi termine simfonia!
Cu stima,
John Brownlow,
QA Manager
Primita de la domnul doctor Nadasan.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu